مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات

پایگاه اطلاع رسانی حنا

اطلاع رسانی شفاف،واقعی و روشن در پایگاه اطلاع رسانی حنا

سلام دوست عزیز به وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی حنا خوش آمدید *** سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی مبارک***نظر یادتون نره.

فیلم رونمایی از هواپیمای جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای متخصص و متعهد سپاه به غنیمت گرفته شد.
دانلود فیلم

نوری‌زاده: هواپیما نابود شده اما ممکن است اطلاعاتش سالم باشد!
دستپاچگی امریكایی‌ها از پیروزی ایران در جنگ الكترونیك/ چرا ایران هواپیمای جاسوسی را تحویل نخواهد داد
سکوت اوباما در جمع خبرنگاران درباره پهپاد غنیمت گرفته شده امریکا در ایران
الجزیره: سقوط هواپیمای بدون سرنشین ضربه به امنیت ملی امریکا
دانسته هایی در مورد هواپیمای بدون سرنشین ساقط شده

نوری‌زاده: هواپیما نابود شده اما ممکن است اطلاعاتش سالم باشد!

غنیمت گرفته شدن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط ایران، ضدانقلاب خارج از کشور را نیز پریشان کرده و به ادعاهای مضحک رو آورده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی رضا نوری زاده ضد انقلاب که بارها خوش خدمتی اش به آمریکا ثابت شده، دیشب(چهارشنبه شب) در برنامه تلویزیونی خود با اشاره به عملیات مهندسی معکوس ایران بر هواپیمای جاسوسی امریکا با لحنی که عصبانیت و ناراحتی از آن مشهود بود گفت : روسیه برای بدست آوردن فن آوری این هواپیما اعلام آمادگی کرده است.

وی سپس ادعا کرد هواپیما نابودشده و اطلاعات آن به صورت اتوماتیک از بین رفته و مسئولین ایرانی یک دکور ساختگی از آن به نمایش گذاشته اند!

نوری زاده که این روزها از پخش جدید مستند الماس و افشاگری های جدید این مستند شدیدا عصبانی است، در ادامه سخنانش با رد صحبت های اولیه اش، دچار تناقض گویی شد و تاکید کرد: این هواپیما ممکن است اطلاعاتش سالم باشد. 

اما سایت ضد انقلابی پیک نت نیز حتی از رسانه های غربی جلوتر رفت و با مطرح کردن ادعایی مضحک، نوشت: هواپیمای بی سرنشین امریکائی که سپاه پاسداران مدال آن را به سینه خود نصب کرده، نه در خاک ایران، بلکه در خاک افغانستان سقوط کرده و سپاه لاشه آن را به کمک "گلبُدین حکمتیار" به داخل خاک ایران منتقل کرده است!


دستپاچگی امریكایی‌ها از پیروزی ایران در جنگ الكترونیك/ چرا ایران هواپیمای جاسوسی را تحویل نخواهد داد

اعلام خبر به زمین نشاندن هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین RQ 170  در خاك ایران از روز یكشنبه واكنش‌های متناقض و دستپاچه‌ای را از سوی طرف امریكایی كه این هواپیما متعلق به سازمان جاسوسی این كشور است، در پی داشت.

به گزارش رجانیوز، امریكایی‌ها ابتدا در قبال این ماجرا سكوت كردند و حتی سخنگوی كاخ سفید در پاسخ به سؤال خبرنگاران، پاسخ‌گویی به این مورد را در حیطه وظایف پنتاگون (وزارت دفاع امریكا) و ایساف (فرماندهی نیروهای نظامی ناتو مستقر در افعانستان) عنوان كرد.

این در حالی بود كه هم‌زمان با این اظهارنظر سخنگوی كاخ سفید، دولت امریكا كه به عمق فاجعه پی برده بود، از روز سه‌شنبه تلاش‌های محرمانه‌ای را آغاز كرد تا با طرح این مسئله كه هواپیما در اختیار ایساف بوده و در حال انجام مأموریت‌های ناتو بوده است،‌ این هواپیما را پس بگیرند.

در عین حال، در اولین واكنش‌های رسمی و رسانه‌ای مقام‌ها و رسانه‌های امریكایی به این ماجرا نیز تلاش شد كه اولاً در مورد مشخصات و ویژگی‌های بسیار پیشرفته این هواپیما و مأموریت‌های پیچیده تعریف شده برای آن، اطلاع‌رسانی نشود و همچنین عنوان شود كه این هواپیما در افغانستان از دسترس خارج شده است.

اما اگرچه توانایی ایران در به زمین نشاندن این هواپیما كه یك هواپیمای فوق پیشرفته و كاملاً سری رادار گریز است و بر اساس گفته منابع غربی، هنگام عبور آن، رادارها تصور می‌كنند گروهی از پرندگان در حال حركت هستند، یك پیروزی قابل توجه برای ایران در جنگ الكترونیك و شكست واضح برای امریكا بود اما در عین حال، دو مورد دیگر موجب نگرانی بیشتر نهادهای امنیتی و نظامی امریكایی شد.

این نهادها می‌دانستند در صورتی كه ایران توانسته باشد این هواپیما را سالم به زمین بنشاند، هم قادر است از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آن را بازیابی كند كه نشان‌دهنده جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی توسط سیا، تعرض آشكار به حقوق كشورها و استفاده از این اطلاعات در عملیات‌های تروریستی و ایذایی است كه این می‌تواند به‌عنوان یك سند روشن و غیرقابل انكار در مجامع بین‌المللی استفاده شود و نكته مهم‌تر اینكه مهندسان ایرانی كه اكنون در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند، قادر خواهند بود با مهندسی معكوس این هواپیمای فوق پیشرفته، زنجیره دستاوردهای خود را تكمیل كنند.

در این زمینه، رسانه‌های غربی كه ابتدا هرگونه سقوط هواپیمای بدون سرنشین را رد می‌كردند، پس از اعلام كدهای غیرقابل انكار از سوی ایران، برای كاستن از تبعات تبلیغاتی ماجرا مدعی شدند ایران تنها هواپیما را ساقط كرده و نتوانسته آن را به زمین بنشاند، بنابراین، نه می‌تواند از اطلاعاتش استفاده كند و نه می‌تواند بر روی آن مهندسی معكوس انجام دهد.

نكته جالب در مورد این هواپیما و دستاورد بزرگ نیروهای مسلح ایران این است كه RQ 170  به‌نحوی طراحی شده كه به محض خارج شدن از دسترس برای اینكه اطلاعاتی كه جمع‌آوری كرده و تكنولوژی ساخت خودش لو نرود، منفجر می‌شود اما در این مورد اخیر، با مهارت نیروهای ایرانی، هواپیما كاملاً سالم به زمین نشست و تصاویری كه شب گذشته از این هواپیما پخش شد،‌ شوك بزرگ‌تری به غربی‌ها وارد كرد كه حتی ادعاهای اولیه‌ای مانند ساختگی بودن این هواپیما بلافاصله از سوی خود مقام‌های امریكایی رد شد.

اما در حالی که دولت امریکا تلاش می کند از کانال های مختلف اینگونه القا نماید که هواپیمای RQ 170 که از اواخر هفته گذشته در اختیار ایران قرار داد، در اختیار ایساف (نیروی عمل کننده در افغانستان تحت فرماندهی ناتو) بوده، روزنامه نیویورک تایمز ضمن رد این موضوع، تاکید کرد که این هواپیما متعلق به سازمان سیا بوده است.

نیویورک تایمز روز دوشنبه 14 آذر 1390 در مقاله ای به قلم ویلیام براد و دیود سانجر نوشت: «هواپیمای ساقط شده در ایران، برای جمع آوری اطلاعات در ایران استفاده می شده بنابراین قاعدتا متعلق به ‏ارتش نیست- چون اقدامات خصمانه علنی با ایران وجود ندارد- بلکه متعلق به سیا است که طبق یک حکم ریاست جمهوری درباره برنامه ‏هسته ای ایران عمل می کند». ‏

در حالی که سازمان سیا مطابق رویه خود هرگز درباره مسائل عملیاتی موضع گیری نمی کند، مقاله براد و سانجر در نیویورک تایمز را باید به نوعی بیانیه غیر رسمی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا به حساب آورد.

این اعتراف نیویورک تایمز از آن جهت اهمیت دارد که امریکایی ها از روز سه شنبه تلاش هایی را برای باز پس گیری این هواپیما به این بهانه که این هواپیما متعلق به ناتو و در حال انجام ماموریت تحت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده، آغاز کرده اند.

مقاله نیویورک تایمز که توسط دو تن از کارشناسان مطرح امور ایران نوشته شدهT تایید می کند که این هواپیما حتی متعلق به ارتش امریکا هم نبوده بلکه صرفا در اختیار سیا قرار داشته و در حال جمع آوری اطلاعات از درون خاک ایران بوده است بنابراین رفتار این هواپیما به هیچ وجه نمی تواند تحت وظایف ایساف در افغانستان طبقه بندی شود.

همچنین، مقام های مطلع در تهران تاکید می کنند درخواست امریکا برای باز پس گیری هواپیمای بدون سرنشین  کاملا مضحک و بی معناست و ایران هرگز هواپیمای RQ170 را نه به امریکا و نه به هیچ طرف دیگری تحویل نخواهد داد.

برخی منابع غربی روز سه شنبه خبر دادند دولت امریکا از طریق سفارت سوییس در تهران از ایران خواسته است هواپیمای امریکایی را که موفق به کنترل و تصاحب آن شده به امریکا تحویل بدهد آن هم با این بهانه که این هواپیما به عنوان بخشی از ماموریت های ایساف (نیروهای بین المللی تحت فرماندهی ناتو) در افغانستان در حال فعالیت بوده و بنابراین ایران طبق قطعنامه های سازمان ملل حق اقدام علیه آن را نداشته است.

اما کارشناسانی که ایران هسته ای در تهران با آنها گفت وگو کرده، می گویند به دو دلیل چنین درخواستی کاملا بی معنا و خنده دار است.

1- نخستین دلیل آن است که همان‌طور که روزنامه نیویورک تایمز در روز 14 آذر 190 گزارش داده، هواپیمای RQ170 حتی از کنترل ارتش امریکا هم خارج بوده و صرفا در اختیار سازمان سیا قرار دارد بنابراین مسخره است که ادعا شود هواپیمایی که حتی پنتاگون به آن دسترسی ندارد، در حال انجام ماموریت برای ایساف بوده است. اطلاعات موجود در اختیار «ایران هسته ای» هم نشان می دهد که از این نوع هواپیما تنها چهار فروند در پایگاهی در قندهار مستقر است که صرفا تحت فرمان سازمان سیا عمل می کند و نه دولت افغانستان، نه ایساف و نه حتی پنتاگون اجازه هیچگونه دسترسی به آن را ندارند.

2- دلیل دوم آن است که هواپیمای RQ170 در حالی در چنگال ابزارهای جنگ الکترونیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که در عمق حدود 300 کیلومتری خاک ایران قرار داشته و بنا به اعتراف منابع غربی مشغول عملیات جاسوسی و عکس برداری از درون خاک جمهوری اسلامی ایران بوده است. از آنجا که کاملا مسخره است که کسی بتواند ادعا کند نفوذ به عمق خاک ایران و انجام عملیات سطح بالای جاسوسی بخشی از وظایف و ماموریت های نیروهای ایساف در افغانستان است، بنابراین روشن است که این هواپیما در حال انجام ماموریت برای مرجعی غیر از ایساف بوده است.

منابع آگاه در تهران می گویند نحوه رفتار هواپیمای RQ170 کاملا خصمانه و خلاف تمام مقرارات بین المللی بوده که خواستار احترام کشورها به مرزهای بین المللی کشورهای عضو سازمان ملل است و بنابراین ایران به لحاظ موازین حقوق بین الملل کاملا حق دارد ماموریت این هواپیما را به عنوان یک «رفتار خصمانه» در نظر گرفته و آن در اختیار خود نگهدارد و حتی اقدام به مقابله به مثل کند.

سکوت اوباما در جمع خبرنگاران درباره پهپاد غنیمت گرفته شده امریکا در ایران

 رییس جمهور آمریکا که طی چند روز گذشته از سوی ایران غافلگیر شده است مجددا الفاظ تکراری را بکار برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اوباما در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفیدگفت: ایالات متحده همه گزینه ها را راجع به ایران لحاظ می کند و با متحدین خود از جمله اسراییل تعامل کافی دارد.

بر اساس این گزارش،اوباما با استفاده از جمله تکراری"همه گزینه ها روی میز هستند"،گفت:هیچ گزینه ای حذف نشده و همه موارد را در نظر داریم.

وی در ادامه با متهم کردن ایران در تلاش برای کسب بمب اتمی از سران ایران خواست تا از این مسیر بازگردند.

اوباما در ادامه افزود:ادامه مسیر هسته ایران با امنیت آمریکا و متحدمان اسراییل مغایرت دارد.

این گزارش حاکی است، اوباما از هرگونه پاسخ راجع به ماجرای پهپاد آمریکایی خودداری کرد.

الجزیره: سقوط هواپیمای بدون سرنشین ضربه به امنیت ملی امریکا

کارشناس مرکز توسعه آمریکا در مصاحبه با الجزیره انگلیسی گفت: سقوط هواپیمای بدون سرنشین امریکا در واقع می تواند بخشی از تلاشهای امریکا در بخش امنیت ملی را به خطر بیندازد و ضربه ای بزرگ به شمار آید . به گزارش واحد مرکزی خبر ، برایان کاتولیس افزود زیرا دولت اوباما در بخش امنیتی بشدت به استفاده از این تجهیزات وابسته است . مقامات امریکایی اعلام کردند هواپیمای بدون سرنشین این کشور که در ایران سقوط کرده یکی از هواپیماهای کاملا سری بود که برای انجام ماموریت های سیا مورد استفاده قرار می گرفت. شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد ارتش ایران اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین امریکا را در شرق ایران هدف قرار داده و ان را سرنگون کرده است و موفق شده که محل سقوط ان را مشخص کند. به گزارش الجزیره انگلیسی هواپیمای بدون سرنشین امریکایی که در ایران ساقط شده، گفته شده متعلق به سیا است مقامات آمریکا اعلام کرده اند بعلت حساسیت عملیات شناسایی قادر نیستند جزئیات بیشتری درباره عملیات این هواپیمای بدون سرنشین ارائه کنند. الجزیره در ادامه گفت ایران می گوید هواپیمای بدون سرنشین امریکا که در ایران ساقط شده است تا حد زیادی سالم و دست نخورده است. این مساله باعث شده که نگرانی مقامات امریکایی درباره اطلاع تهران از فناوری بسیار پیشرفته مورد استفاده در این هواپیمای مدرن افزایش بیابد. همچنین ممکن است ایران بخواهد لاشه این هواپیما را به دشمنان امریکا بفروشد.خبرنگار الجزیره انگلیسی در پایان گفت دولت اوباما در سه سال گذشته استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را حدود سه برابر افزایش داده است.

دانسته هایی در مورد هواپیمای بدون سرنشین ساقط شده

این هواپیمای بدون سرنشین ساخت شرکت هواپیماسازی "لاکهید مارتین" آمریکاست. از این هواپیما در عملیات ارتش آمریکا در افغانستان استفاده می شود.بر اساس گزارشهای رسانه ها، میان این هواپیمای جاسوسی و مدلهای پیشین آن از جمله هواپیمای "آر کیو - سه دارک استار" RQ-3 DarkStar شباهتهایی وجود دارد.این هواپیما از نوع هواپیماهای بدون دم است که از فناوری "بال پرنده" استفاده می کند. در قسمت بالای هر بال این هواپیما برآمدگی هایی وجود دارد که به احتمال زیاد محل نصب حسگرهای ارتباط ماهواره ای موسوم به "ست کام" SATCOM است.تا کنون جزئیات بسیار کمی از مشخصات هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی آمریکا منتشر شده است، اما کارشناسان فاصله دو سر بال این نوع هواپیماها (از انتهای یک بال تا انتهای بال دیگر) را حدود بیست تا بیست و هفت متر برآورد کرده اند.نام اختصاری "آر کیو" به معنای آن است که این هواپیما هیچ نوع سلاحی را حمل نمی کند.پیشتر در سال دو هزار و هفت عکسی ناواضح از این هواپیمای خاکستری رنگ نزدیک پایگاه هوایی قندهار منتشر شد که مقامات نیروی هوایی آمریکا صحت آن را تایید کردند. از آن زمان به بعد این هواپیما به علت ماهیت مرموز و همچنین عکس ناواضح منتشر شده از آن "هیولای قندهار" لقب گرفت. بر اساس اعلام مقامات نیروی هوایی آمریکا، هواپیمای بدون سرنشین "آر کیو - یکصد و هفتاد سنتینل" قرار نیست جایگزین هواپیماهای بدون سرنشین "ام کیو - یک پردتور" MQ - 1 Predator یا هواپیمای "ام کیو - نه ریپر" MQ - 9 Reaper شود که در حال حاضر در نیروی هوایی آمریکا از آنها استفاده می شود.

نیروی هوایی آمریکا از ماه دسامبر سال دو هزار و نه هیچ بیانیه یا خبری را درباره "آر کیو - یکصد و هفتاد سنتینل" منتشر نکرده است. بر اساس برآوردهای انجام شده، این هواپیما تنها یک موتور دارد و وزن آن در زمان برخاستن از باند بیشتر از سه هزار و هشتصد و پنجاه کیلوگرم برآورد شده است.از تفاوتهای طراحی این هواپیما با سایر هواپیماهای بدون سرنشین دیگر باید به نداشتن چندین ویژگی مشترک در اکثر هواپیماهای رادارگریز اشاره کرد؛ از جمله برآمدگی درهای محفظه محل استقرار چرخها و همینطور لبه های تیز حمله بالها. ساختار بال این هواپیما نیز خمیده است و اگزوز موتور توسط بالها پوشانده نمی شود.همچنین بر اساس برآوردهای انجام شده، حداکثر ارتفاع پروازی این هواپیما حدود پنجاه هزار پا (تقریبا پانزده هزار و دویست متر) است.موتور استفاده شده در این هواپیما نیز به احتمال زیاد از نوع موتور "تی اف - سی و چهار" TF34 ساخت شرکت "جنرال الکتریک" است.کارشناسان بر این باورند که حسگرهای این هواپیما از نوع "الکتریکی - نوری / مادون قرمز" است و از سامانه راداری "آسا" AESA به معنای "آرایه فعال جاروی الکترونیکی" استفاده می کند. این رادار در داخل بدنه اصلی هواپیما تعبیه شده است. همچنین دستگاههای ارتباط اطلاعاتی این هواپیما نیز روی برامدگی های بال قرار دارد. برخی دیگر از کارشناسان نیز عقیده دارند در برامدگی های شکم و بالهای این هواپیما فضایی تعبیه شده است که می توان مواد منفجره را در آن جاسازی کرد و بدین ترتیب از هواپیمای مذکور در عملیات جنگی یا جنگهای الکترونیک نیز بهره برد.

مرکز کنترل هواپیماهای "آر کیو - یکصد و هفتاد سنتینل" در "اسکادران سی ام جاسوسی" نیروی هوایی آمریکا -مستقر در فرودگاه تونوپا در نوادای آمریکا- قرار دارد. این مرکز از اول سپتامبر سال دو هزار و پنج آغاز به کار کرده است.کارشناسان بر این باورند که اعزام این هواپیما به افغانستان در حالی که نیروهای طالبان هیچ نوع راداری در اختیار نداشتند تنها یک معنا داشت: جاسوسی در پاکستان یا ایران.روزنامه "جونگ آنگ" کره جنوبی پیشتر در ماه دسامبر سال دو هزار و نه در گزارشی نوشت هواپیمای بدون سرنشین "لاکهید مارتین آر کیو - یکصد و هفتاد سنتینل" نخستین پرواز آزمایشی خود را در این کشور انجام داد. بر اساس این گزارش، پروازهای آزمایشی هواپیمای مذکور در کره جنوبی چند ماه به طول انجامید. همچنین در این گزارش آمده است هدف از طراحی هواپیمای مذکور، جایگزینی آن با هواپیماهای جاسوسی "لاکهید یو - دو" Lockheed U-2 بود. کارشناسان عقیده دارند هدف از اعزام این هواپیما به کره جنوبی جاسوسی از برنامه موشکهای بالستیک کره شمالی بود.رسانه ها در ماه اوت سال دو هزار و ده گزارش دادند این هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به قابلیت تصویربرداری مجهز شده است. از جمله عملیاتی که توسط این هواپیماها انجام شد می توان به پروازهای متعدد بر فراز پاکستان با هدف جاسوسی از عمارت محل اختفای بن لادن در "ابوت اباد" اشاره کرد. در شامگاه روزهای اول و دوم ماه مه سال دو هزار و یازده یعنی زمان کشته شدن بن لادن نیز پرواز این هواپیما دست کم یک بار در منطقه مشاهده شد.این هواپیما تصاویر مربوط به حمله نیروهای آمریکایی را به خانه بن لادن به صورت زنده برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و مشاوران امنیتی وی مخابره می کرد.از دیگر کاربردهای هواپیمای "آر کیو - یکصد و هفتاد سنتینل"، استراق سمع ارتباطات بیسیم ارتش پاکستان در منطقه ابوت اباد در زمان انجام عملیات مذکور بود.روزنامه "لس آنجلس تایمز" نیز در گزارش خود در تاریخ بیست و هفتم ماه مه به قابلیت این هواپیمای بدون سرنشین در فرار از رادار و سایر سامانه های جاسوسی اشاره کرده است.





طبقه بندی: اخبار روز،
برچسب ها:پهباد، هواپیمای جاسوسی، هواپیمای آمریکایی، هواپیمای جاسوسی آمریکا، آمریکا، جاسوسی، پهباد آمریکا،

[ جمعه 18 آذر 1390 ] [ 02:13 ب.ظ ] [ آرش اکبری ]

[ نظرات() ]